RSS

kisah semalam..

Hari ni,aku merajinkan diri lagi tuk menulis pe yg patut..semalam,aku g la klinik,cek kandunganku ni...alhamdulillah,setakat ni,semuanya ok..aku da masuk ke minggu 38 da..cepatnya masa berlalu,tp rasa lambat pulak bila nak tunggu si kecil (bb ku)ni keluar..alahai,mama+ayah dan org di sekeliling da sabar da wahai bb ku... :)



So,nk di jadikan cerita..patutnya appmnt aku smlm kul 9am,tp aku sajer je dtg awal cz hubby aku mc (sakit pinggang yg teramat cz dlm 2 mgu ni asik travel je-keje jauh..cian hubby aku).Pepagi tu,dik kerana lapa (cz mlm smlm aku muntah dgn teruknya),aku telah makan maggi..pepagi buta mkn meggi.hahahaha...pas je mkn,aku siap2 la pg klinik..aku smp agak awal la jgk dlm kul 830am dan mcm biasala,tgu pny tgu,semuanya selesai dekat kul 12 t/hri..arrhh..tension aku..

berbalik pd cite aku pg klinik 2,so..aku pun tgu tuk di panggil no..setiap kali no 2 berbunyi,msti aku dgn hubby tgk..hahaha..klaka pun ada cz cam org xbetul jer setiap kali no 2 berbunyi...jenuh la tggu..no xkuar2..huh,tension tul...hubby aku ada la temannya,yg mmg aku x miss klu g memn2..pe lg klu bukan PSP..aku?nasib baik aku sempat cilok novel adik aku dlm bilik dia td..hahahha <--gelak jahat..

so,tgu pny tgu,akhirnya no aku tertera la di skrin..terkejut jgk la cz npe aku kena masuk bilik doc.setahu aku,aku just jmp nurse je..ah,biarkanla.bila da jmp doc,doc pun cek la.dia pgg perut ku,pas2 katanya,bb aku da turun ke bawah ni.so,aku pun tny la (bru 1st time bb,so mcm2 soklan yg timbul),bila saya bersalin doc?pas2,doc kata anytime..oowwhh...gembira+takut..hihihi...slps 2,doc 2 dia scan perut ku,agak lama jgk la,tp aku xtaw pe yg dia tgk cz dia mmg x beri penjelasan yg sewajarnya kat aku..hahaha..sengal..

then,pas2..abis jer aku cek,tgu turn hubby plak..da la lama giler nk tgu..last2 no naik la jgk..aku pun ikot la bontot laki aku ni msk bilik doc..(doc ker,or just attntnd??).dia tnya mcm2 kat hubby aku..antaranya..
* ada angkat berat x?
* ada jatuh x?
* ada wat2 keje yg berat2 ker?
pas2 hubby aku kata la,xde..dlm bilik yg sma,ada la pesakit lain..kiranya 1 bilik,ada 2 org pesakit n 2 org doc (bolehla gelar doc).pesakit 2,budak kecik dlm 4 tahun kot..dia dgn mama dia..doc 2 muda,yg rawat bdk 2 la..tp aku tgk,bukan dia rawat tp da mcm polis..tanya itu dan ini.klu aku jd mk dia,da lama aku hempuk doc tu..ada ker dia tanya,ada demam ker?selsema?pas2 dia pandng2 bdk 2 atas bwh,pas2 tnya lg,demam panas?etc la...bukan nk cek,tp tny soklan..

pas je abis cek,aku n hubby amik la ubat.dlm perjalanan blk ke keta,sempat hubby aku lawak ckp,td doc ada tny kan,ada agkat berat x?abg cam nk jwb jer..ada,angkat doc la (cz doc 2 gemuk sgt)aku pun gelak...le lak hubby aku tpk cm2..hihihi



abis je kunjungan aku n hubby ke klinik,kami trus g mkn cz aku mmg lapar giler...blk 2,aku trus xsdrkan diri (tdo) akibat kepenatan yg amat sgt..tp sebelum 2,snggah kedai buku dlu n sempat la aku smabar majalah kesayangan aku stat aku tau yg aku prgnt iaitu PA&MA..hehehe...

0 comments:

Post a Comment

my cute darling...

Lilypie Pregnancy tickers